Het Probleem
De website wat Gys toen de tijd had zag er visueel zeer goed uit. Alleen was er niet nagedacht over hoe bezoekers door de website heen navigeren. Blogs werden gepresenteerd als het belangrijkst en online reserveren was verstopt. Dit als gevolg dat potentiële klanten gingen bellen, mailen of hierdoor naar een ander restaurant gingen. Dit is natuurlijk enorm vervelend!
De opdracht
Het was duidelijk dat er opnieuw goed nadacht moest worden over de website. Dit keer vanaf het begin. We stelden onszelf de vraag van “Wat zijn de belangrijkste onderdelen?” en “Hoe navigeren bezoekers door de website?” Op basis van de antwoorden op deze vragen hebben wij wireframes gemaakt. Bij deze wireframes denk je alleen na over de functionaliteiten van de website en het design komt later. Doordat je eerst nadenkt over de functies en later aan het design creëer je een hele gebruiksvriendelijke en goed converterende website.
Formitable software
Om het voor bezoekers zo makkelijk mogelijk te maken om te reserveren hebben wij gebruikgemaakt van de Formitable plugin. Via deze plugin kunnen bezoekers direct reserveren zonder eerst te bellen of een contactformulier in te vullen. Deze software is zelfs geschikt voor de twee locaties die het restaurant van Gijs heeft.
Het resultaat
Doordat er nu goed nagedacht is over het gebruikersvriendelijk maken van de website en het belangrijkste punt als eerst te benoemen (online reserveren) zijn de telefoontjes en contactformulieren helemaal verdwenen. Het restaurant zit voller en het personeel bestaat per dag uren aan tijd!
- Uren per dag aan tijd bespaart
- Meer nieuwe klanten door gemak van de website
- Verbeterde branding door de nieuwe publieke website