Online marketing uitbesteden

Als ondernemer heb jij een uniek product, een uniek verhaal of beide. Dit moet de wereld natuurlijk weten. Of moet iedereen dit wel weten? Door jouw online marketing uit te besteden helpen wij jou met het communiceren van de juiste boodschap aan de juiste doelgroep.

Liever vliegensvlug aan de slag?

Merken van morgen moeten vandaag starten, het liefst gister. Let’s take this flight!

PurpleBird als online marketingbureau

PurpleBird is een creatief website bureau in Utrecht met één doel: de specialist het unieke podium geven die ze verdienen. Gedreven door passie en creativiteit zullen wij samen met jou gaan voor het beste resultaat. Jouw online marketing uitbesteden? Let’s take this flight!

VERTEL JOUW VERHAAL

Online gevonden worden

Waar wij steengoed in zijn is het optimaliseren van jouw website voor de zoekmachines. Dit doen wij door middel van SEO (search engine optimalisatie) waar je de website optimaliseert voor de zoekmachine. Of door SEA (search engine advertisement) waar we advertenties inkopen om gevonden te worden. SEO wordt vaak gezien als de gratis kliks die je krijgt uit zoekmachines terwijl je met SEA betaalt per klik.

SEO - search engine optimalisatie

Wanneer jij je marketing laat uitbesteden en kiest voor zoekmachineoptimalisatie (SEO) dan gaan wij jou helpen om op bepaalde zoekwoorden gevonden te worden. Dit doen we door eerst grondig zoekwoordenonderzoek te doen. Op basis van deze zoekwoorden maken we een sitemap waarop wij jouw website gaan herstructureren. Met deze structuur kunnen we starten met ranken op long tail zoekwoorden en voor de lange termijn ook kijken naar de short tail zoekwoorden. Hoe verder we de website uitbouwen met nieuwe pagina’s, hoe meer zoekwoorden de website gaat opnemen. Een langetermijnstrategie dus.

SEA - search engine advertenties

Als je op de korte termijn resultaten wil behalen is zoekmachine marketing (SEA) een betere optie. Je betaalt dan om bovenaan te staan in een zoekmachine. Voor iedereen die vervolgens klikt op jouw advertentie zul je dan een klein bedrag moeten betalen. Als deze kliks jouw klanten opleveren die jou meer waard zijn dan wat je geïnvesteerd hebt is dit een zeer rendabel verdienmodel. Een ander bijkomend voordeel is dat je deze manier van adverteren heel makkelijk kan opschalen.

SEA wordt ook vaak samen gebruikt met een SEO campagne. Je kunt met SEA namelijk direct ranken op zoekwoorden en testen of deze zoekwoorden conversies opleveren. Wanneer dit gebeurt is het waardevol om hier ook met SEO op te ranken.

CRO - conversie optimalisatie

Met conversion rate optimisation (CRO) zorg je ervoor dat jouw website optimaal presteert. Niet door meer bezoekers naar je website te halen maar door met hetzelfde aantal bezoekers meer verkopen te behalen. Je conversieratio gaat dus omhoog. Dit doen we door met data (zowel kwantitatief als kwalitatief) te kijken waar bezoekers op aangaan en op afhaken. Met deze informatie kunnen we hypotheses opstellen. Deze hypotheses gaan we vervolgens testen door middel van een A/B test of een multivariate test. Hierdoor kunnen wij jouw website steeds een beetje effectiever maken.

Het resultaat: meer verkopen met dezelfde hoeveelheid bezoekers. Je kunt dan vervolgens kiezen of je meer investeert in je marketingcampagnes (omdat je meer verdient) of dat je bespaart op je marketingcampagnes (omdat je meer klanten behaalt met hetzelfde budget). Dit is natuurlijk geheel afhankelijk van je eigen businessdoelstellingen.

Klanten met een uniek verhaal.

Wij helpen klanten met het vertellen van hun unieke verhaal. Laat net zoals onderstaande bedrijven ook jouw online marketing uitbesteden.

UK Vastgoed

Van niks naar grootschalige internationale handel

Website, ontwikkeling, marketing
Lessenplan

Van standaard gymlessen naar unieke spellen

Website, marketing, wepapplicatie
FAQtory

Het verhaal vertaald naar een unieke website

Website

Een duidelijk stappenplan

Wij schieten niet met hagel. Zonder duidelijk plan geen succesvolle business. Dat geldt ook voor de online wereld. Daarom brengen we eerste jouw wensen en doelen in kaart, maken we een strategisch plan en brengen de mijlpalen in kaart.

KENNISMAKING
Strategie & kick-off
Als eerst moeten we goed in kaart brengen wie jouw klanten zijn en welke unieke oplossing jij biedt. Wanneer we dit weten kunnen we een strategisch plan maken.
1
KENNISMAKING
STERK FUNDAMENT
Website optimalisatie
Wanneer wij de online marketingacties gaan uitvoeren willen we werken vanuit een sterk fundament. Het fundament is in dit geval de website. Die moet jouw unieke boodschap uitstralen en bezoekers echt verder helpen. Dit is belangrijk want als we bezoekers niet kunnen aanzetten tot actie dan heeft het werven van nieuwe bezoekers ook geen nut.
2
STERK FUNDAMENT
STROOM AAN BEZOEKERS
Zoekmachine optimalisatie
Wanneer de website helemaal aansluit bij jou en de doelgroep dan kunnen we starten met het werven van bezoekers. Dit doen we door de website helemaal te optimaliseren voor de zoekmachines. Hierdoor komt verkeer met een koopintentie op jouw website die we vervolgens omzetten naar betalende klanten.
3
STROOM AAN BEZOEKERS
DATA & OPTIMALISATIE
Conversie optimalisatie
Wanneer er een hoop bezoekers naar je website komen kunnen we met data het aantal conversies verhogen. Dit doen we bijvoorbeeld door het verschaffen van betere informatie (copywriting) of met A/B testen.
4
DATA & OPTIMALISATIE
ONDERHOUD
Optimaliseren waar nodig
Als de campagens eenmaal draaien zullen we alles goed in de gaten houden. Blijven zoekwoorden op de juiste plek of sluiten de landingspagina's nog steeds goed aan? Zo weet je zeker dat je website optimaal blijft presteren.
5
ONDERHOUD

Zo slim als een uil!

Helaas. Als ondernemer ben je nooit uitgeleerd. Je zult dus aan de bak moeten. Gelukkig delen wij graag onze kennis. Na het lezen van onze blog ben ook jij zo slim als een uil!

Social Media. Gebruik het om meer klanten te werven.
Een strategie voor social media bepalen Een betrouwbare strategie voor social...
Zoekmachineoptimalisatie (SEO) en wat het voor jou kan doen
Zoekwoorden analyse Zoekmachines werken met (longtail) zoekwoorden. Om zoekmachineoptimalisatie te kunnen...