Chatbot marketing

Chatbot marketing is een uitstekend kanaal om je (potentiële) klanten te begeleiden in hun keuze. Help ze direct naar het juiste product of help met urgente vragen of klachten. Met de chatbot sta je altijd klaar voor jouw klanten. 

Versterk jouw klantcommunicatie met chatbot marketing

Het is voor elk bedrijf enorm belangrijk om in contact te staan met je klanten. Of het nu gaat om klachtafhandeling of het verkopen van nieuwe producten. Via de chatbot help jij jouw klanten met snelle geautomatiseerde communicatie. Je bespaart direct tijd en geld door veel gestelde vragen af te vangen. Op de lange termijn kun jij jouw chatbot aanvullen met nieuwe informatie. Zo bereid jij jouw chatbot uit als kennisbank en help jij de klant steeds gerichter.

Waarom chatbot marketing?

Een goed ingerichte chatbot heeft twee voordelen. Je bespaart tijd doordat vragen die veel voorkomen meteen beantwoord worden door de chatbot. En je genereert meer omzet omdat de chatbot jouw bezoeker helpt om de juiste keuze te maken. Hoe beter het antwoord van de chatbot aansluit op de vraag van de klant hoe sterker het effect.

Chatbot in jouw 360° graden communicatie strategie

Jij wil altijd op het juiste moment via het juiste kanaal met het juiste bericht verbonden zijn met je klant. Directe push berichten via SMS, persoonlijke aanbiedingen via Whatsapp, lanceringen of campagnes via mail en klantenservice of verwijzingen via de chatbot. Het juist inrichten en inzetten van deze tools noemen wij een 360° graden communicatie strategie.

Al jouw communicatie op één plek

Het is een enorm sterk competitief voordeel als jij je klanten op elk moment effectief kan helpen. Hiervoor heb je heel veel kennis en data nodig. Met onze integratie manage je alle communicatie vanuit een dashboard. Vanuit hier verzamelen we datapunten die toegevoegd worden aan de prospect of klant. Zo bouwen we aan een volledige klantendatabase vanwaar we steeds effectiever communiceren.

Chatbot marketing als personalisatie

Met een goed ingerichte database kun jij super gepersonaliseerd communiceren met je doelgroep. Een simpel voorbeeld is om te groeten met een naam ‘hey [voornaam]’. Maar dit gaat veel verder. Van bepaalde klanten kent de chatbot vanuit de database zijn of haar interesses. Zo groet je niet alleen met naam maar benoem je ook gelijk interessante oplossingen.

Chatbot marketing uitbesteden

Wil jij je chatbot marketing uitbesteden aan een online marketingbureau? Wij zijn gespecialiseerd in het inrichten van een 360° graden communicatieplan waarbij wij chatbot integreren. Zo ben je altijd op het juiste moment in beeld bij de klant.

Cases

Benieuwd geworden naar ons werk?

Website & Cursusomgeving
Lessenplan

De lesmethode voor het bewegingsonderwijs

AI implementatieWebsite & Cursusomgeving
FAQtory

Alles wat een team nodig heeft om accuraat met klanten te communiceren