Email marketing; hoe werkt het?
In tegenstelling tot social advertenties (bijvoorbeeld LinkedIn of Facebook) heb je met e-mailmarketing een eigen bereik. In marketingtermen wordt dit owned media genoemd. Dit komt omdat jij zelf deze groep hebt verzameld. Jij kan daarom ook zeer effectief naar deze groep communiceren, mits je de juiste strategie gebruikt. Uiteraard helpen wij jou hierbij.
Wat is belangrijk bij Email marketing?
Voor het opzetten van een succesvolle e-mailcampagne zijn er een aantal punten die belangrijk zijn. Met deze punten houden we altijd rekening zodat we zeker weten dat we het meest uit jouw campagne halen. Hieronder staan de punten:
- Geen one-size-fits-all aanpak; jouw doelgroep is uniek. Er is dus geen algemene aanpak die deze groep kan aanspreken.
- Strategische aanpak; we werken vanuit jouw bedrijfsstrategie. Dus niet snelle winst (proberen) te pakken op de korte termijn maar een langdurige duurzame relatie aangaan.
- Datagedreven optimaliseren; gevoel is goed, maar onderbouwen met data is beter. Wij kijken naar de cijfers en sturen hierop bij.
Tools die wij gebruiken
Voor het instellen en meetbaar maken van de e-mailcampagnes gebruiken wij verschillende tools. Voor de data gebruiken we de bekende Google Tools zoals GA4 en GTM. Voor e-mailcampagnes zelf gebruiken wij Brevo.