FAQtory

Het verhaal vertaald naar een unieke website

FAQtory is de communicatie-oplossing voor universiteiten en hogescholen in Nederland. Via deze communicatie oplossing is het mogelijk om in meerdere teams met meerdere personen tegelijk te communiceren zonder dat je e-mail reeksen krijgt waar je compleet het overzicht in verliest.
faqtory-banner-2-min
Onze taak
In opdracht van

Het Probleem

Het systeem dat FAQtory aanbiedt is zeer geavanceerd. Er zijn eindeloos veel handige functies die allemaal kunnen bijdragen aan de efficiëntie van de organisatie. Maar hoe communiceer je dit zonder de klanten te overspoelen met informatie? Wanneer bezoekers op de website kwamen was het niet duidelijk wat FAQtory deed en hoe ze geholpen konden worden. Je kunt dan nog zoveel bezoekers hebben, maar als geen van deze bezoekers de meerwaarde zien zullen ze geen contact met je opnemen. Hierdoor liep FAQtory goede en betalende klanten mis.

De opdracht

Om FAQtory te helpen is het belangrijk om bij de vraag te beginnen “Wat doen ze?”, “Waarom doen ze dit?” en “Voor wie doen ze dit?”. Wanneer deze vragen beantwoord zijn, wordt het makkelijker om de website op een juiste manier in te steken. Op deze insteek worden dan de wireframes, het design en de communicatie gebaseerd. Omdat nu de boodschap voorop staat wordt de website voor de eindgebruiker een stuk overzichtelijker.

Nadat de boodschap duidelijk was en de wireframes en het design klaar stonden zijn we gaan ontwikkelen. De technische kwaliteit van de website is enorm belangrijk omdat FAQtory ook een technisch product verkoopt. De realisatie van de website is gedaan in WordPress met de pagebuilder Elementor. Technisch goede producten die ook nog makkelijk zijn voor de beheerder van de website.

Het resultaat

Op dit moment staat er een prachtige website waarop de boodschap helder gecommuniceerd wordt. De eerste campagnes starten met gerichte advertenties op hogescholen en universiteiten. Door deze gerichte campagnes kunnen we het advertentiebudget beter inzetten en snappen de potentiële klanten beter hoe het product hen kan helpen.