Hoe kan ik mijn conversie verhogen?
Hierbij ga je dus testen in vorm van bijvoorbeeld een A/B test. Je split dan een pagina en past op pagina B de kleur aan. Na twee or drie dagen zie je dan welke pagina beter presteert.
Met conversie optimalisatie je conversie verhogen
Je wilt je conversie verhogen maar waar begin je? Conversie betekent eigenlijk een bezoeker ‘converteren’ tot klant. Door je website te optimaliseren kun je meer bezoekers converteren. Dit doe je door A/B testen uit te voeren of het gedrag van je bezoekers te bekijken in Google Analytics.

Van bezoeker naar betalende klant
Met je SEO strategie of digitale marketing haal jij bezoekers naar je website. Maar helaas heb je aan alleen bezoekers niks. Als je een bedrijf hebt wil je geld verdienen. In je website strategie heb je misschien bedacht dat je leads wil generen of wilt verkopen. Leg voor je bezoeker een rode loper uit. Je bezoeker komt op je pagina en heeft iets nodig (hopelijk van jou). Maak meteen duidelijk wat je voor je bezoeker kunt beteken en teken voor jezelf uit welk pad je bezoeker moet bewandelen om je product of dienst aan te schaffen.
Nadat jij dit pad hebt opgeschreven bekijk dan hoe je dit pad kunt optimaliseren. In het begin zul je teksten kunnen verbeteren, afbeeldingen kunnen veranderen en andere kleine dingetjes. Wanneer je denkt dat het helemaal goed is moet je gaan testen. Vergelijk kleuren, afbeeldingen, teksten en structuur. Net zolang tot je het beste resultaat weet te behalen.
Conversie optimalisatie uitbesteden
Wil jij liever niet zelf je conversie optimaliseren of wil je hulp en ondersteuning. Dan kun je contact met ons opnemen. Als je hier meer informatie over wilt kun je natuurlijk ons gratis eBook downloaden.