Waarom een groot logo op je website een slecht plan is.
Tijdens het plaatsen van content krijgen wij vaak de vraag of we het logo groter in beeld willen brengen. Dit lijkt in eerste instantie slim: gebruikers zien je logo en weten meteen met wie ze te maken hebben. Echter zou je logo niet het eerste moeten zijn dat je gebruikers zien.
We kopen geen producten of diensten door het logo.
Als gebruiker gaat het je om de waarde van een product of dienst: “Wat heb ik hieraan en waarom moet ik dit kopen?”. Daarom heeft je verhaal altijd voorrang op je logo. Wie ben je en wat wil je de gebruiker vertellen? Een duidelijke kop en sterke call 2 action houd de aandacht van je gebruikers vast en vertelt de gebruikers precies wat ze willen weten. Je logo is slechts een middel voor de gebruikers om je te identificeren.
Uitzondering: Bepaalde modemerken.
Voorbeeld
Stel je koopt voor het eerst een gloednieuwe iPhone. Je inspecteert je telefoon en ziet achterop een klein appel icoon staan. Als nieuwe gebruiker zegt dit logo je nog helemaal niets. Na een aantal maanden gebruik ben je verkocht! Het systeem werkt soepel en je batterij gaat lang mee. Hierdoor kun je de hele dag gemakkelijk bellen en appen met klanten, vrienden en familie.

Emotionele waarde
Het product of dienst: in dit geval de iPhone heeft een emotionele waarde
gekregen. Dit kleine onbekende appel icoon is nu het schip van deze emotie geworden. De volgende keer dat je deze appel ziet zul je dit linken aan je positieve ervaring.
Fun fact: Bijna alle grote succesvolle bedrijven gebruiken bijna
overal een klein logo!
Conclusie
- We kopen geen producten of diensten door het logo die erop staat;
- Gebruikers linken positieve ervaringen aan je logo;
- Het vertellen van een sterk verhaal is het belangrijkste.