Home » Server side tagging laten instellen
Server-side tagging laten instellen
Meer resultaat behalen met complete en accurate data. Nu en in de toekomst.
Wil je direct meer weten over server-side tagging? Laat dan je e-mailadres achter. Wij nemen contact met je op voor een persoonlijke kennismaking.
Direct meer weten?
Onze experts nemen persoonlijk contact met je op!
- AVG-Proof
- Set up binnen 1 dag
Meer dan 100 klanten met een gemiddelde beoordeling van 8.0 gingen je voor
De voordelen van server-side tagging?
Krijg tot 30% meer inzicht in jouw verkeer
Voldoe aan de privacywetgeving
Behoud de controle over je data. Omdat je data via jouw server verzonden wordt, heb je zelf controle over de gegevens die je deelt.
Snellere laadtijd van je website
Omdat scripts op serverniveau geladen worden, verbetert de laadsnelheid van je website. Het gevolg? Betere bezoekerservaringen op je website.
Wat is server side tagging?
Wat is server-side tagging precies? Server-side tagging is een methode waarmee jij data vanuit websites of apps verzamelt en verwerkt. Kort samengevat meet je met server-side tagging data niet meer via een browser van de bezoeker (door middel van cookies), maar stuur je data door naar een eigen server.
Door de groeiende zorgen over online privacy, is het nu belangrijker dan ooit om goed na te denken over hoe we data verzamelen. Onlangs heeft Google dan ook aangekondigd dat de huidige third party cookies worden uitgefaseerd.
Deze aankondiging maakt het noodzakelijk om over te stappen naar first party cookies. Dit kan via server-side tagging.
Het grootste voordeel van server-side tagging is dat je niet meer afhankelijk bent van third party cookies. Dankzij server-side tagging verzamel je zelf gegevens over (het gedrag van) jouw websitebezoekers. Die je vervolgens kan inzetten voor advertenties op bijvoorbeeld Google en Meta.
Tarieven
Benieuwd naar de kosten? Vind hieronder een overzicht.
Alle prijzen zijn exclusief hosting.
Basis
Per domein
€500
- Audit van huidige tags
- Google Analytics 4 configuratie
- Google Analytics 4 inrichten
- Google Tag Manager instellen
- Instellen van cloudserver
- Instellen van consent settings
- Google Ads Retargeting
- Google Ads Conversion API
- Social API's (Meta, Pinterest, Snapchat etc)
Advanced
Per domein
€1200
- Audit van huidige tags
- Google Analytics 4 configuratie
- Google Analytics 4 inrichten
- Google Tag Manager instellen
- Instellen van cloudserver
- Instellen van consent settings
- Google Ads Retargeting
- Google Ads Conversion API
- 1 social API (Meta, Pinterest, Snapchat etc)
Expert
Per domein
€1500
- Audit van huidige tags
- Google Analytics 4 configuratie
- Google Analytics 4 inrichten
- Google Tag Manager instellen
- Instellen van cloudserver
- Instellen van consent settings
- Google Ads Retargeting
- Google Ads Conversion API
- 3 social API's (Meta, Pinterest, Snapchat etc)
Basis
Per domein
Eenmalig /
€500
- Audit van huidige tags
- Google Analytics 4 configuratie
- Google Analytics 4 inrichten
- Google Tag Manager instellen
- Instellen van cloudserver
- Instellen van consent settings
- Google Ads Retargeting
- Google Ads Conversion API
- Social API's (Meta, Pinterest, Snapchat etc)
- Maandelijkse monitoring
Advanced
Per domein
Eenmalig /
€1200
- Audit van huidige tags
- Google Analytics 4 configuratie
- Google Analytics 4 inrichten
- Google Tag Manager instellen
- Instellen van cloudserver
- Instellen van consent settings
- Google Ads Retargeting
- Google Ads Conversion API
- 1 social API (Meta, Pinterest, Snapchat etc)
- Maandelijkse monitoring
Expert
Per domein
Eenmalig /
€1500
- Audit van huidige tags
- Google Analytics 4 configuratie
- Google Analytics 4 inrichten
- Google Tag Manager instellen
- Instellen van cloudserver
- Instellen van consent settings
- Google Ads Retargeting
- Google Ads Conversion API
- 3 social API's (Meta, Pinterest, Snapchat etc)
- Maandelijkse monitoring
Agency
Per domein
Eenmalig /
€1500
- Audit van huidige tags
- Google Analytics 4 configuratie
- Google Analytics 4 inrichten
- Google Tag Manager instellen
- Instellen van cloudserver
- Instellen van consent settings
- Google Ads Retargeting
- Google Ads Conversion API
- Social API's (Meta, Pinterest, Snapchat etc)
- Maandelijkse monitoring
- Whitelabel dienstverlening
Veelgestelde vragen
Waarom nu starten met Server-side tagging? Kan het ook later?
Wij adviseren om server-side tagging met enige urgentie op te pakken. Zoals je in dit artikel kunt lezen is Google momenteel bezig om third party cookies te blokkeren in de browsers. Het is een kwestie van tijd voordat dit de nieuwe standaard wordt.
Hoe vertaalt het implementeren van Server-side tagging zich terug naar je doelstellingen?
Waarom is het noodzakelijk om Server-side tagging te implementeren?
- Verbeterde prestaties: Server-side tagging kan de laadtijd van webpagina’s verminderen, omdat tags op de server worden uitgevoerd in plaats van op de client (browser) van de gebruiker. Dit kan resulteren in een snellere gebruikerservaring, omdat de belasting van de client wordt verminderd.
- Bezoekers kunnen blijven meten: Standaard werken nu veel marketing tools zoals GA4, LinkedIn, Meta Ads o.b.v. third party cookies. Op basis van de cookies worden bijvoorbeeld conversies en gebeurtenissen gemeten en worden aangepaste doelgroepen opgebouwd. Als je op deze oude manier blijft meten, dan zul je het effect van betaalde campagnes en van bezoekers niet meer goed kunnen meten.
- Privacy en beveiliging: Server-side tagging kan helpen bij het verbeteren van de privacy en beveiliging van gebruikersgegevens. Doordat de tags op de server worden verwerkt, heeft de gebruiker minder kans om persoonlijke informatie bloot te stellen aan externe scripts die op de client worden uitgevoerd.
- Consistente tracking: Server-side tagging kan zorgen voor consistente tracking van gegevens, ongeacht de verschillende apparaten en browsers die gebruikers mogelijk gebruiken. Dit is vooral belangrijk als je betrouwbare gegevensverzameling en analyse nodig hebt voor zakelijke inzichten.
- Beter beheer en onderhoud: Server-side tagging maakt het gemakkelijker om tags centraal te beheren en te onderhouden. Wijzigingen en updates kunnen op één locatie worden doorgevoerd, wat de complexiteit van het beheren van tags op verschillende pagina’s vermindert.
- Mogelijkheid om third-party cookies te omzeilen: Met toenemende bezorgdheid over privacyregelgeving en beperkingen op third-party cookies, kan server-side tagging een alternatieve benadering bieden voor het verzamelen van gegevens zonder volledig afhankelijk te zijn van client-side technologieën.
- Betere controle over gegevensstromen: Server-side tagging biedt meer controle over hoe gegevens worden verzameld, verwerkt en doorgestuurd.
- Betere tracking zorgt voor betere input van machine learnings mechanismes
Wat is de doorlooptijd van de implementatie?
Hoe stellen wij server-side tagging voor jou in?
Wil jij echt hoog vliegen?
- Strategiesessie: Een uitgebreide sessie bedoeld om jouw business online in kaart te brengen, en het beste hieruit te krijgen.
- Website: Onze experts ontwikkelen en website en/of cursusomgeving die perfect aansluit bij de strategie en de wensen van jouw doelgroep.
- Online marketing Om een community te laten groeien is het van belang dat ook te zien bent wanneer je hoog vliegt!
Het volledige traject volgen
Ons hele proces is erop ingericht dat wij het maximale uit jouw online business kunnen halen.