Server-side tagging laten instellen

Meer resultaat behalen met complete en accurate data. Nu en in de toekomst.

Wil je direct meer weten over server-side tagging? Laat dan je e-mailadres achter. Wij nemen contact met je op voor een persoonlijke kennismaking.

Direct meer weten?

Onze experts nemen persoonlijk contact met je op!

taggrs partner badge

Meer dan 100 klanten met een gemiddelde beoordeling van 8.0 gingen je voor

De voordelen van server-side tagging?

Krijg tot 30% meer inzicht in jouw verkeer
Met server-side tagging verbeter je de nauwkeurigheid van je metingen
Voldoe aan de privacywetgeving

Behoud de controle over je data. Omdat je data via jouw server verzonden wordt, heb je zelf controle over de gegevens die je deelt.

Snellere laadtijd van je website

Omdat scripts op serverniveau geladen worden, verbetert de laadsnelheid van je website. Het gevolg? Betere bezoekerservaringen op je website.

Wat is server side tagging?

Wat is server-side tagging precies? Server-side tagging is een methode waarmee jij data vanuit websites of apps verzamelt en verwerkt. Kort samengevat meet je met server-side tagging data niet meer via een browser van de bezoeker (door middel van cookies), maar stuur je data door naar een eigen server.  

Door de groeiende zorgen over online privacy, is het nu belangrijker dan ooit om goed na te denken over hoe we data verzamelen. Onlangs heeft Google dan ook aangekondigd dat de huidige third party cookies worden uitgefaseerd.

Deze aankondiging maakt het noodzakelijk om over te stappen naar first party cookies. Dit kan via server-side tagging.

Het grootste voordeel van server-side tagging is dat je niet meer afhankelijk bent van third party cookies. Dankzij server-side tagging verzamel je zelf gegevens over (het gedrag van) jouw websitebezoekers. Die je vervolgens kan inzetten voor advertenties op bijvoorbeeld Google en Meta.

Tarieven

Benieuwd naar de kosten? Vind hieronder een overzicht.
Alle prijzen zijn exclusief hosting.

Basis

Per domein

Eenmalig /
€500
Advanced

Per domein

Eenmalig /
€1200
Expert

Per domein

Eenmalig /
€1500

Veelgestelde vragen

Wij adviseren om server-side tagging met enige urgentie op te pakken. Zoals je in dit artikel kunt lezen is Google momenteel bezig om third party cookies te blokkeren in de browsers. Het is een kwestie van tijd voordat dit de nieuwe standaard wordt.

Door server-side tagging te implementeren, werk je niet meer o.b.v. third party cookies, maar stuur je deze gegevens naar een eigen server. Door meer te meten, zullen campagnes beter presteren doordat het machine learnings mechanisme meer input krijgt. Hoe eerder je op deze manier meet, hoe meer data je hebt om optimaal rendement uit de campagnes te kunnen halen.
  1. Verbeterde prestaties: Server-side tagging kan de laadtijd van webpagina’s verminderen, omdat tags op de server worden uitgevoerd in plaats van op de client (browser) van de gebruiker. Dit kan resulteren in een snellere gebruikerservaring, omdat de belasting van de client wordt verminderd.
  2. Bezoekers kunnen blijven meten: Standaard werken nu veel marketing tools zoals GA4, LinkedIn, Meta Ads o.b.v. third party cookies. Op basis van de cookies worden bijvoorbeeld conversies en gebeurtenissen gemeten en worden aangepaste doelgroepen opgebouwd. Als je op deze oude manier blijft meten, dan zul je het effect van betaalde campagnes en van bezoekers niet meer goed kunnen meten.
  3. Privacy en beveiliging: Server-side tagging kan helpen bij het verbeteren van de privacy en beveiliging van gebruikersgegevens. Doordat de tags op de server worden verwerkt, heeft de gebruiker minder kans om persoonlijke informatie bloot te stellen aan externe scripts die op de client worden uitgevoerd.
  4. Consistente tracking: Server-side tagging kan zorgen voor consistente tracking van gegevens, ongeacht de verschillende apparaten en browsers die gebruikers mogelijk gebruiken. Dit is vooral belangrijk als je betrouwbare gegevensverzameling en analyse nodig hebt voor zakelijke inzichten.
  5. Beter beheer en onderhoud: Server-side tagging maakt het gemakkelijker om tags centraal te beheren en te onderhouden. Wijzigingen en updates kunnen op één locatie worden doorgevoerd, wat de complexiteit van het beheren van tags op verschillende pagina’s vermindert.
  6. Mogelijkheid om third-party cookies te omzeilen: Met toenemende bezorgdheid over privacyregelgeving en beperkingen op third-party cookies, kan server-side tagging een alternatieve benadering bieden voor het verzamelen van gegevens zonder volledig afhankelijk te zijn van client-side technologieën.
  7. Betere controle over gegevensstromen: Server-side tagging biedt meer controle over hoe gegevens worden verzameld, verwerkt en doorgestuurd.
  8. Betere tracking zorgt voor betere input van machine learnings mechanismes
  9.  
In principe is het binnen 1 dag geregeld. De voorwaarde om het binnen deze tijd te realiseren, is dat er een subdomein (sst.domein.nl) wordt aangemaakt en er moet een DNS-record worden toegevoegd. Dit moet degene doen die kan inloggen op de plek waar de domeinnaam geregistreerd staat.

Hoe stellen wij server-side tagging voor jou in?

Voor het instellen van server-side tagging heb je een eigen server nodig. Die kan je bij ons afnemen. Onze servers zijn een stuk voordeliger dan die van Google én staan in Nederland. Je stuurt dus geen data naar servers van Google of naar andere landen, waardoor je binnen de richtlijnen van de AVG blijft. Het instellen van server-side tagging doen wij met Google Tag Manager. Na het aanmaken van een web- en servercontainer, gaan we aan de slag met het instellen van alle (e-commerce) gebeurtenissen en meetbehoeften. Daarna stellen we ook alle integraties in met bijvoorbeeld Facebook, Google Ads of LinkedIn. Tot slot testen en controleren we uitvoerig of alle gebeurtenissen correct gemeten worden.

Wil jij echt hoog vliegen?

Van strategie tot maatwerk eindproduct inclusief online marketing. Met een volledig traject weet je zeker dat jij jouw doelgroep weet te raken.
Het volledige traject volgen

Ons hele proces is erop ingericht dat wij het maximale uit jouw online business kunnen halen.

vanaf /
12500

Serverside tagging instellen basis

Instellen van Google Tag Manager en cloudserver (server-side). 

Serverside tagging instellen advanced

Instellen van Google Tag Manager en cloudserver (server-side). 

Serverside tagging instellen basis

Instellen van Google Tag Manager en cloudserver (server-side). 

Vlieg even langs voor een praatje

Vul onderstaand contact formulier in om de postduif te versturen.