fbpx
nooit-meer-koude-acquisitie-door-Google-Ads

nooit meer koude acquisitie door Google Ads

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen

Stoppen met koude acquisitie door Google Ads

Peter is een van onze klanten die dagelijks bezig was met het werven van nieuwe klanten. Hij had deze klanten nodig om zijn bedrijf draaiende te houden. En dit is natuurlijk heel logisch. Maar hoe zou jij het vinden om dagelijks mensen te bellen om afspraken in te plannen? Wat als je maar nee blijft horen? Wat doe je dan?

 

Dit was voor Peter dagelijkse kost. Het vervelende was dat elke maand weer onzeker was of er genoeg mensen klant wilde worden. Dit geeft een heel onzeker gevoel, keer op keer weer. Maar gelukkig bood Google Ads de oplossing.

Eerst zullen we kijken naar wat Koude Acquisitie precies is en hoe dit verschilt met Google Ads. Vervolgens geven we je een tip hoe jij van start kunt gaan met Google Ads.

 

Wat is koude acquisitie

Koude acquisitie betekent letterlijk koud werven. Koud betekent hierin dat je klanten benaderd zonder dat ze ooit met jou in contact zijn geweest. Veel mensen krijgen er een koud gevoel van (vandaar koud). Acquisitie (werven) betekent mensen aanwerven om klant te worden. Dus je neemt contact op met mensen die je nooit eerder hebt gesproken om klant te worden.

 

Nu je exact weet wat de definitie betekent heb je waarschijnlijk ook een beter beeld bij wat de werkzaamheden hierbij zijn. Je pakt dus letterlijk de telefoon, belt een willekeurig nummer (in je doelgroep) en je vraagt de klant om een gesprek.

 

Wil je meer informatie over gesprekstechnieken lees dan: SPIN verkoopmethode

 

Je kunt bijvoorbeeld ook mailtjes versturen of een brief op de post doen. Zolang jij de klant nog nooit eerder gesproken hebt is het koude acquisitie. Vraag de klant bijvoorbeeld via de website een offerte aan dan is het warme acquisitie.

 

Waarom vinden mensen koude acquisitie vervelend?

Herken jij je in de volgende situatie: de telefoon gaat, je neemt op en je hoort ‘’EEN BIJZONDER GOEDE MIDDAG, MAG IK JE FELICITEREN MET HET VOLGENDE…..”. Je hoort na de eerste twee woorden al dat dit een verkoper is. Jouw doel is op een vriendelijke manier de beste man zo snel mogelijk van de lijn te krijgen.

 

Bedenk nu dat jij een eigen bedrijf hebt en klanten wilt werven. Dan zul je dus moeten bellen…. Ook al weet je hoe vervelend dit kan zijn voor de ander. Met klamme handen pak je de telefoon en begint te bellen. Omdat jij al in je achterhoofd hebt dat je geen zin hebt in het gesprek zal je merken dat het gesprek gelijk slecht start. Voor je het weet sta je al 1-0 achter en heb je weer een NEE van de klant.

 

Koude acquisitie is over het algemeen een vervelende taak maar soms cruciaal voor een bedrijf. Maar wat is nu de oplossing? Voor Peter was Google Ads de ideale oplossing. We vertellen je eerst wat Google Ads is en vervolgens hoe dit Peter heeft geholpen.

 

Wat is Google Ads

Google Ads zijn advertenties in Google. Wanneer jij iets intikt in Google zijn meestal de eerste resultaten een advertentie. Dit is te zien aan de dikgedrukte tekst met advertentie voor het zoekresultaat.

Google Ads advertenties

Dit zijn dus enorm resultaatgerichte zoektermen waarmee jij het antwoord kan zijn op de vraag van de klant. Mensen zullen dus op jouw zoekresultaat klikken en contact met je opnemen als ze vertrouwen hebben in jouw expertise.

Hierbij zijn een aantal punten belangrijk:

  • Je website is SEO geoptimaliseerd
  • Je SEA sluit een op een aan met de zoekopdracht
  • Je hebt een conversiegericht webdesign
  • Je hebt echt iets te bieden aan de klant

 

Als je dit allemaal op orde hebt zul je goede resultaten kunnen halen met Google Ads. Let wel op: het is niet makkelijk om meteen resultaten te behalen met Google ads.

 

Wil je meer tips over online marketing en Google Ads lees dan ons eBook: in zeven stappen naar online succes

 

Hoe Google Ads Peter heeft geholpen

Peter heeft zijn website laten maken door PurpleBird en vervolgens zelf Google Ads aangezet. Dit heeft ertoe geleid dat mensen in de buurt en omstreken de website vonden. Na het klikken op de advertentie hebben zij de website bekeken en contact opgenomen. Doordat de Google Ads iedere dag doorliepen bleven de leads maar binnenkomen.

 

Na twee weken gebruik gemaakt te hebben van Google Ads had Peter niet eens meer tijd om Koude Acquisitie te doen. Een luxe probleem dus. Voor hem is het werven van nieuwe klanten veel prettiger (nu dus warme acquisitie).

 

Hoe wij jou kunnen helpen met Google Ads

Misschien heb jij een bedrijf en ben jij opzoek naar een manier om meer klanten voor je bedrijf te vinden. Herken jij je in dit verhaal, neem dan contact met ons op! Wij zullen samen met jou kijken naar wat de mogelijkheden zijn voor jouw bedrijf.

Share on facebook
Delen
Share on twitter
Delen
Share on linkedin
Delen
Share on email
Delen

Anderen bekeken ook

cover_ebook_purplebird

Download nu je gratis eBook en maak een vliegende online start.