Maak pakkende verkoopteksten met copywriting
Veel ondernemers praten graag over zichzelf en vergeten hierbij eigenlijk de bezoeker. Je gaat dan praten in me taal. Er wordt dan gedacht aan wat de ondernemer kan en niet wat de ondernemer kan doen voor de klant. De kunst van copywriting is dat jij schrijft vanuit de behoefte van je bezoeker. We zullen je een voorbeeld geven:
Voorbeeld 1:
Wij hebben ons als onderneming gespecialiseerd in tuinmeubilair. We zitten met ons familie bedrijf al 30 jaar in het vak. Ons meubilair is van hoge kwaliteit en wij leveren ook hoge service. Verder staat de klant bij ons op nummer een.
Voorbeeld 2:
Wil jij in de zomer lekker in de tuin zitten? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Wij kijken naar uw wensen en kiezen samen het beste tuinmeubilair. Zo kunt u zorgeloos in uw tuin genieten van de zomer.
Het verschil is volgens mij wel duidelijk. In voorbeeld twee wordt duidelijk de focus bij de klant gelegd zodat de klant zich gehoord voelt. In voorbeeld een wordt er maar wat gebrabbeld over het bedrijf zelf. Hoe hard het ook klink maar er zijn vrij weinig mensen die dat leuk vinden om te lezen.
Wat doet copywriting voor jouw bedrijf
Met copywriting kun jij je conversie verhogen en meer leads genereren. Dit komt omdat je meer gaat verkopen met verkopende teksten. Kijk in je website strategie wat jij doet aan copywriting. Ben je hier nog niet mee begonnen dan kun je starten met dit toe te passen.
Doordat je bezoekers langer op je website blijven als er goed geschreven teksten staan zal je SEO ook verbeteren. De on page tijd kun je terug zien in Google Analytics.
Hulp bij het schrijven van verkoopteksten
Vind je het moeilijk of heb je geen zin om zelf je verkoopteksten te schrijven dan kunnen wij je helpen. Samen kijken we naar je bedrijf en doelgroep. We stellen dan een plan op en beginnen met het verhogen van de conversie. Neem vrijblijvend contact met ons op.