NIEUW: elke klant een boom! Op dit moment hebben wij 10 bomen geplant.

In 10 stappen jouw professionele website online

Hoe zet je in 10 stappen jouw professionele Wordpress website online? In deze blog leggen wij jou dit uit.
in-10-stappen-een-wordpress-website-online

1. Structuur voor een professionele website


De website moet natuurlijk visueel aantrekkelijk zijn maar vooraf gaat een duidelijk structuur. Wanneer dit voor de bezoeker niet duidelijk is zal hij snel de website verlaten. Daarom moet er goed nagedacht worden welke wegen de bezoeker aflegt binnen de website voordat hij overgaat tot actie of aankoop.

Je kunt jezelf afvragen of de bezoeker de juiste knoppen kan zien of vinden. Wat zijn de belangrijkste onderdelen van de website en hoe komt de bezoeker op de juiste pagina met zo weinig mogelijk klikken.

2. Professioneel design voor jouw website


Ieder bedrijf heeft een eigen doelgroep. Maar wat spreekt de doelgroep aan en hoe zorg je ervoor dat jij bepaalde gevoelens of ideeën opwekt bij de doelgroep?

Dit doe je door goed onderzoek te doen naar lay-out en kleuren. Om een voorbeeld te geven: de kleur groen staat voor rust en de kleur rood staat voor actie. Daarom dat grote webshops vaak hun prijskleur in het rood plaatsen omdat dit de koper aanzet tot actie.

Dit zijn nog enkele kleine voorbeelden. Er zit nog veel meer achter het juiste design zoals:

  •  Lettertypen
  • Afbeeldingen
  • Call To Action
Design voor een professionele website

3. SEO plan


Je wilt natuurlijk ook dat je website gevonden wordt in Google. Zorg er daarom voor dat er gekeken wordt naar een goede SEO strategie.

Dit zorgt ervoor dat bezoekers jou vinden in verschillende zoekmachines waardoor je gratis klanten binnenhaalt via de website. Een professionele website wordt gevonden op meerdere keywoords zowel longtail als shorttail keywords.

Dit zorgt ervoor dat potentiele bezoekers niet een woord hoeven in te tikken maar jou kunnen vinden via meerdere zoekwoord combinaties. Hierdoor krijg je nog meer gratis bezoekers naar je website.

4. Maak een content plan


Een website die stilstaat is een website die achteruit gaat. Zorg constant dat er nieuwe content verschijnt op je website zodat er bezoekers blijven komen naar je website.

Dit doe je bijvoorbeeld door pagina’s toe te voegen of uit te bereiden. Maar dit kun je ook doen door blogberichten toe te voegen aan je website.

Op deze manier houd jij je website en je bezoekers up-to-date en zorg je ervoor dat je website stijgt in Google.

Content strategie bepalen voor een website

5. Copy writing


Teksten op je website zijn leuk maar dit zijn nog geen verkopende teksten. Dit wordt gedaan met Copy writing. Zo wordt de bezoeker als het ware aangezet tot een actie doormiddel van een goed geschreven tekst. Een bekende formule dat hiervoor gebruikt wordt is de AIDA formule.

6. Optimalisatie


Optimalisatie is het proces wat plaatsvindt wanneer de website helemaal af is. De basispunten staan maar dit moet constant verbeterd worden. We hadden het al eerder over een stilstaande website is een zakkende website. Dit geld ook voor optimalisatie. Zorg ervoor dat je website wekelijks verbeterd op basis van data die je kunt traceren wanneer er bezoekers komen op je website.

Zorg ervoor dat je zuivere data gebruikt om de website te optimaliseren. Dit kun je halen uit je Google Analytics. Daarnaast kun je veel bezochte pagina’s aanvullen met extra content.

7. Digitale marketing


Nadat je website gelanceerd is, is het enorm belangrijk om bezoekers naar je website te halen. Dit doe je naast SEO ook met digitale marketing. Via verschillende kanalen spreken wij je doelgroep aan om bezoekers naar je website te halen.

Hierbij moet je aan kanalen denken zoals: Facebook, Instagram, LinkedIn en Google Adwords. Vervolgens wil jij je klanten binden met E-mail marketing of andere vormen van klantenbinding.

Digitale marketing is nodig voor elk bedrijf zodat mensen weten dat je bedrijf bestaat, weet wat je aanbied en waar ze het kunnen kopen. Dit geld voor zowel websites als webshops.

Digitale marketing is een proces van testen en optimaliseren. Vandaar dat Digitale marketing tussen optimalisatie en conversieoptimalisatie in zit.

8. Conversie optimalisatie


Misschien heb je wel eens van de term A/B testen gehoord. Dit betekent eigenlijk dat jij je pagina’s kopieert en je bezoekersstroom opsplitst in twee groepen. Groep A gaat naar pagina een en groep B gaat naar pagina twee. Op pagina twee doe je een kleine aanpassing (maximaal 1). Hierdoor zie je of de aanpassing zorgt voor verbeterde conversie. Hoe vaker je dit doet hoe beter jij je pagina kunt optimaliseren.

In deze fase hangt eigenlijk alles af van testen. Zonder testen weet je niet of je pagina verbeterd kan worden. Wij zorgen ervoor dat jij zuivere data verzameld waardoor je precies weet wat je moet aanpassen en wat niet.

9. Ondersteuning


Het is belangrijk om digitale marketing, SEO plannen, updates en optimalisaties goed door te voeren. Hiervoor bieden wij maximale ondersteuning op zowel IT gebied als operationeel.

10. Onderhoud


Een professionele website zal altijd online moeten zijn en runnen. Er kunnen altijd fouten of problemen ontstaan. Deze moeten zo snel mogelijk opgelost worden omdat fouten niet alleen bezoekers afschrikt maar ook je positie in Google verlaagd.

Toby van Vuuren

Toby van Vuuren

Ook samen online groeien?

Een resultaatgerichte Wordpress website die goed gevonden wordt in Google. 

wat-is-een-content-bakery
Marketing
Wat is een content bakery
wat-is-upsellen-en-cross-sellen
Marketing
Upsells en cross sells
wat-is-hosting
Webontwikkeling
Wat is hosting?

Start met online groeien

Een van onze website experts neemt contact met je op!