Je bezoekers kennen met Google Analytics
Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk weten van je bezoekers die je website bezoeken. Dit kun je gemakkelijk doen met Google Analytics. Hiermee kun je de data traceren van alle bezoekers die je website bezoeken. Dit kan een goede manier zijn om je website strategie of online strategie te verbeteren.
Als je bijvoorbeeld een Elementor website hebt in WordPress dan kun je Google Analytics gemakkelijk toevoegen aan de hand van een Plugin. Klik hier om de plugin te bekijken.
Je kopers targetten met data
Nu kan iedereen op je website. Dit kan zowel de buurman zijn of je neefje. Dit zijn gewoon geïnteresseerden maar niet mensen die daadwerkelijk willen kopen. Als jij deze mensen gaat targetten met Facebookadvertenties dan zul je hier niet veel extra kopers uit halen. Je moet dus segmenteren op je echte kopers en je richten op deze doelgroep met online marketing.
Starten met gericht targetten doe je door te segmenteren. Je kunt bijvoorbeeld alle specifieke data halen van je bedankt pagina. Je definieert dus een doelgroep gebaseerd op mensen die echt wat bij je hebben gekocht. Dat is natuurlijk al een stuk interessanter. Zodra je merkt dat dit goed werkt dan kun je gaan schalen door je advertentiebudget op te hogen. Ook deze sales kun je traceren met Google Analytics.
Met Google Analytics je content marketing verbeteren
Als jij bijvoorbeeld je SEO strategie wilt verbeteren kun je kijken naar goed presterende pagina’s op je website. Deze kun je verreiken zodat je nog meer traffic naar je website haalt. Daarnaast kun je ook je SEA strategie verbeteren door Google Analytics te koppelen met je Google Ads account. Je ziet hierin de goed presterende zoekwoorden.
Hulp bij het data traceren
Vind je het lastig om zelf je data te traceren dan kunnen wij je hiermee helpen. Neem vrijblijvend contact met ons op of download het eBook.