fbpx

Facebook adverteren training voor beginners

Jij start met Facebook advertenties om meer bezoekers naar je website te halen of om leads te scoren met bijvoorbeeld je gratis weggever.

Facebook advertenties uitgelegd:

Facebook advertenties of Facebook marketing bestaan uit drie stappen. Die stappen zelf zijn onderverdeeld in advertentievormen. De stappen kun je heel effectief inzetten om het maximale rendement uit je budget te halen. De advertentievormen zijn verschillende vormen die passen bij jouw bedrijf. De eerste stap is

Facebook marketing

Bekendheid: waarbij jij iedereen gaat vertellen wie je bent. Hieruit haal je nog weinig conversie maar je bereikt wel makkelijk een paar duizend mensen voor maar een euro per dag!

Verkeer: Dit is de stap waarbij jij mensen naar je website gaat halen. Nu denk je misschien dat dit de laatste stap is omdat dit je doel is; mensen naar je website halen. Maar er is nog een derde stap dat is ingevoerd omdat bezoekers (bijna) nooit de eerste keer kopen.

Conversie: wat staat voor het converteren van bezoekers naar klanten. Vanuit hier kun je ervoor kiezen om direct te verkopen vanuit Facebook met een koppeling naar je website of je kiest voor de conversies zodat mensen op landingspagina’s komen om vervolgens een product te kopen of afspraak te maken.

Facebook advertentie is interruptiemarketing

Voordat we gaan uitleggen hoe jij effectief kunt omgaan met interruptiemarketing en Facebook adverteren willen we eerst wat feitjes op een rij zetten:

  • Mensen kunnen zich ongeveer 9 seconden volledig concentreren voordat hij afgeleid raakt.
  • Iemand geeft je 0,5 tot 1 seconde de tijd om hem te interesseren.
  • Geeft je website 2,6 seconden de tijd om hem te interesseren.

Dit klinkt heel onverschillig en misschien een beetje dom maar wij zien ongeveer 2000 advertentie vormen per dag. Zou jij niet helemaal gek worden als je alles goed zou gaan bekijken? Als jij bekend wil worden zul jij je doelgroep binnen een seconden moeten interesseren op het moment dat hij niet geïnteresseerd is in jou.

Jij moet je doelgroep heel goed kennen en beginnen met een krachtige zin. Hierbij een aantal voorbeelden: sta jij nog steeds onderaan in Google? Deze zomer wel je perfecte summerbody? Of heb jij wel bezoekers maar geen sales? Dit zijn vrij confronterende zinnen maar ze werken wel en dat is belangrijk. Misschien heeft hij dat probleem echt wel en als jij hem daarmee kan helpen dan ben je al heel dicht bij een sale. In dit deel behandelen we de marketingfunnel dan pakken we de sale ook mee!

Heb jij een uitdaging?

Wij werken graag mee aan jouw succes!

Bij het invullen van dit formulier geef je toestemming om contact met je op te nemen. Wil je weten hoe wij daar mee omgaan? Bekijk ons privacy verklaring.

Waar we jou mee kunnen helpen!

Alle website kennis in één organisatie! Wij helpen jou met jouw online succes.