Huisstijl laten maken

Een huisstijl laten maken is de identiteit van een bedrijf of organisatie. Hierbij denk je aan een logo, typografie, kleurenpalet en vormtaal. Het zorgt voor een herkenbare en professionele uitstraling in alle communicatie, wat helpt bij het opbouwen van vertrouwen en versterken van de merkidentiteit.

Meer dan 100 websites in beheer en beoordeeld met een gemiddelde van 9.0

PurpleBird als Webbureau

PurpleBird is een creatief website bureau in Utrecht met één doel: de specialist het unieke podium geven die ze verdienen. Gedreven door passie en creativiteit zullen wij samen met jou gaan voor het beste resultaat. Let’s take this flight!

Hoe wij dit aanpakken

Wij hebben een formule bedacht, bestaande uit 4 stappen, waarmee we onze opdrachtgevers naar een nieuw niveau tillen binnen het ondernemen. Het geheime ingrediënt? “Community building”. En nee, dat is geen simpele email lijst opbouwen of abonnees op je blog. Alhoewel, dat is een begin. 

Een huisstijl laten maken: dit zijn de voordelen

Het is belangrijk als je een huisstijl hebt dat alles klopt. De juiste kleuren, typografie en uitstraling zijn essentieel in elk ontwerp. Het creëren van huisstijl is een vak op zich en onze medewerkers van team design nemen deze taak met veel enthousiasme op zich. Een unieke huisstijl helpt je om je te onderscheiden van je concurrenten. Het maakt je merk onvergetelijk en zorgt ervoor dat je opvalt in de markt. Het imago van het bedrijf wordt bepaald door een huisstijl, je zorgt voor herkenning bij je klanten. Mensen herkennen direct jouw identiteit en nog belangrijker, zullen je beter onthouden. Het laten ontwerpen van een huisstijl vergroot daarom de bekendheid van je merk, wat resulteert in een positieve herkenning en terugkerende klanten.

Vermaat Events
Een website die 100% aansluit bij de branding van de internationale organisatie
Website, webontwikkeling
UK Vastgoed
Van niks naar grootschalige internationale handel
Website, ontwikkeling, marketing
Lessenplan
Van standaard gymlessen naar unieke spellen
Website, marketing, wepapplicatie
FAQtory
Het verhaal vertaald naar een unieke website
Website
Gys Utrecht
Uren per dag besparen door een gebruikersvriendelijke website
Website
Vallei Orgasme
Een verdubbeling (200%!) in conversies na livegang!
Website, Cursusomgeving, Marketing

Visuele identiteit van een huisstijl

Je visuele identiteit, gevormd door je huisstijl, is de uitstraling van je merk. Alle elementen creëren een herkenbare en consistente visuele ervaring voor je doelgroep, wat belangrijk is voor het opbouwen van merkloyaliteit en succes in de markt.  

Door het ontwerpen van een huisstijl geef je vorm aan de visuele identiteit van je bedrijf, wat essentieel is om een goede eerste indruk achter te laten. Belangrijke aspecten van de visuele identiteit zijn onder meer: logo, kleurenpalet, fotografiestijl, grafische elementen en typografie. 

PurpleBird-Portret-Toby-van-Vuuren-min
Uitvogelen hoe jij jouw klantenkring het beste kan bedienen?

Vragen vliegen rond? Toby helpt je graag verder. Neem contact op en geef je ideeën vleugels!

De kracht van visuele identiteit

Je ziet meteen als er goed over een visueel identiteit is nagedacht en er veel aandacht aan de kwaliteit ervan is besteed. Het geeft niet alleen weer dat een bedrijf zichzelf serieus neemt, maar laat ook zien waar het voor staat en dat het dit met trots uitdraagt.

Als we het hebben over de visuele identiteit denken veel mensen toch vooral aan het logo en de kleuren of het design van een product. De huisstijl zogezegd. Maar ook fotografie en video zijn essentieel voor de visuele identiteit van een merk.

 

Jorden-elementor-website-laten-maken- mini

Een duidelijk stappenplan

Wij schieten niet met hagel. Zonder duidelijk plan geen succesvolle business. Dat geldt ook voor de online wereld. Daarom brengen we eerste jouw wensen en doelen in kaart, maken we een strategisch plan en brengen de mijlpalen in kaart.

 
Bepaal je identiteit en imago
Bepaal wie je als bedrijf en ondernemer bent en wat je wilt uitstralen naar je doelgroep. Je kijkt onder meer naar je personal branding: wat maakt jou als bedrijf en ondernemer uniek?
1
Kies een logo en typografie
Een logo is de grafische uiting waarmee je bedrijf geassocieerd wordt. Dit kan een beeldmerk, woordmerk of combinatie zijn. De typografie die je kiest moet passen bij wat je met je bedrijf wilt uitstralen en de sector waarin je werkt.
2
Kies je kleuren
Sommige kleuren zijn populairder in bepaalde bedrijfstakken en worden daarom vaker gebruikt. Als je daarvan afwijkt, moet je meer moeite doen om dit te ondersteunen met sterke typografie of stijl. Belangrijk is dat de kleur goed past bij je bedrijf of organisatie.
3
Maak een beeldkeuze
Kies foto's infographics en pictogrammen die aansluiten bij je gekozen kleuren. Zo wordt het totaalbeeld samenhangend en beter herkenbaar voor je doelgroep.
4
Pas je communicatiemiddelen aan
Vertaal tot slot je huisstijl naar al je communicatiemiddelen. Van visitekaartjes en briefpapier tot je website, nieuwsbrieven en berichten op social media. Door alles in één keer aan te passen, zorg je voor een eenduidige en herkenbare identiteit.
5

Waarom zijn een logo en huisstijl belangrijk?

Voor een bedrijf is herkenbaarheid belangrijk en je te onderscheiden van je concurrenten. Hierbij helpt een goed logo en huisstijl, als bedrijf wil je opvallen en zo veel mogelijk klanten binnen halen en dat begint al bij de eerste blik op het logo en huisstijl. Een professioneel ogend logo en huisstijl dragen bij aan de geloofwaardigheid van je merk. Het laat zien dat je serieus bent over je bedrijf en dat je aandacht besteedt aan de details.

Huisstijlhandboek

Een huisstijlhandboek is een onmisbaar document voor elk bedrijf. Dit handboek dient als referentiepunt en richtlijn voor het juiste gebruik van alle visuele elementen die deel uitmaken van de huisstijl van het bedrijf. Het huisstijlhandboek zorgt ervoor dat alle communicatie van het merk, zowel intern als extern, op dezelfde lijn zit. Het helpt om de identiteit van het merk te behouden en zorgt ervoor dat alles er professioneel en betrouwbaar uitziet.

Een huisstijlhandboek bevat meestal:

  • Logo gebruik
  • Kleurenpalet
  • Typografie
  • Grafische elementen
  • Fotografie-richtlijnen

Wil jij echt hoog vliegen?

Van strategie tot maatwerk eindproduct inclusief online marketing. Met een volledig traject weet je zeker dat jij jouw doelgroep weet te raken.
Het volledige traject volgen

Ons hele proces is erop ingericht dat wij het maximale uit jouw online business kunnen halen.

vanaf /
12500

Even sparren (15 min) met een consultant

Vul onderstaand contact formulier in om de postduif te versturen.