Conversies verhogen (CRO)

Conversie Rate Optimalisatie (CRO) is het percentage aan leads verhogen met hetzelfde aantal bezoekers. Dit doen we met duidelijke teksten, slimme knoppen, goede afbeeldingen en een goed design. Dit samen zorgt voor een optimale gebruikerservaring wat leidt tot meer echte leads en klanten.

Voordelen van CRO

Behaal meer conversies uit je huidige bezoekersaantallen. Ideaal om meer te verdienen zonder je advertentiebudget te verhogen!

Door te testen krijg je meer inzicht in je doelgroep. Wat triggert je doelgroep? Waarom koopt je doelgroep? En hoe help je ze verder?

Conversie optimalisatie zorgt voor een betere gebruikerservaring. Je bent relevant, interessant en je helpt de klant echt verder. Dit zorgt voor blije klanten wat weer zorgt voor een beter imago en meer sales. Ideaal!

Wat is conversies verhogen (CRO) precies?

Conversion Rate Optimalisatie (CRO) verhoog jij je conversies in percentage. Je gaat je dus niet richten op meer bezoekers maar om meer van deze bezoekers te laten converteren in betalende klanten. Hierdoor haal je meer omzet uit dezelfde aantal bezoekers. Daarnaast leer jij je klant beter kennen. Moet je nagaan hoe dit werkt in combinatie met SEO of SEA.

Onze werkwijze

Stap 01
Analyse
Als eerst analyseren we je website statistieken. Hieruit halen wij hoe bezoekers zich op de website gedragen en waar klanten afhaken. Deze punten gaan we optimaliseren.
Stap 01
Stap 02
A/B testen
Knoppen, afbeeldingen, Titels, structuur en noem maar op. Alles kunnen we A/B testen. Wat werkt goed en wat werkt niet. Zo optimaliseren we jouw website tot optimale prestaties.
Stap 02
Stap 03
Dataverzameling & rapportage
Wij verzamelen jouw data in een realtime dashboard. Hierin kijken we naar wat goed werkt en naar wat niet. Op basis hiervan gaan we optimaliseren.
Stap 03
Stap 04
Implementatie
We implementeren de veranderingen die ervoor zorgen dat bezoekers converteren. Vervolgens gaan we weer A/B testen. Net zolang tot jouw website is getransformeerd in een salesmachine!
Stap 04

Verlaag je acquisitiekosten met CRO

Met een conversiepercentage van 5% haal je 5 klanten uit 100 bezoekers. Verhoog je dit met 5% dan haal je 10 klanten uit 100 bezoekers. Nu heb je voor dezelfde aantal klanten maar 50 bezoekers nodig. Je kunt dus je advertentiebudget met 50% halveren. Of je houdt het advertentiebudget gelijk en verdubbelt je omzet. Een kleine verandering in conversiepercentage kan een groot verschil maken.

Bonus: meer bezoekers!

Met conversie optimalisatie verbeter je de gebruikservaring van je website. En zoekmachines willen hun gebruikers die ervaring bieden. Lang verhaal kort: Google zal je belonen met een paar betere rankings als jouw user experience optimaal is. Daardoor krijg je weer meer bezoekers en dus ook nóg meer klanten. Het conversie mes snijdt dus aan twee kanten.

Ook meer rendement uit je website?

Wil je ook weten of CRO jou kan helpen. Neem dan contact op. Samen kijken we of CRO iets voor jou is. 

Yelflow case website
Yelflow
Yelflow de marketingpersonalisatie expert
Design & ontwikkeling
123ZING
De digitale muziekmethode vol energie!
Huisstijl, Website, Marketing
Valid8 Consulting
Consulting: Begeleiding van organisaties in transitie
Huisstijl, Website
TruQu
Publieke website voor performance & talent management software
Huisstijl, Website, Marketing
C2-Techniek
Waar je dromen een project worden
Website
Bootonderhoud Nederland
Nieuwe website voor de watersport fanaat!
Website, E-commerce