Conversies verhogen (CRO)

Heb je een succesvolle website, maar vallen de conversies tegen? Dan kan CRO uitkomst bieden. Met de juiste aanpak converteer je jouw bezoeker naar lead, of nog beter, naar klant. Wil je weten wat CRO voor jou kan betekenen? Laat onze experts je helpen.

4 voordelen van CRO

Door je conversieratio te optimaliseren, zullen meer website bezoekers overgaan tot aankoop. Je omzet stijgt dus zonder extra kosten voor het genereren van meer verkeer.

Tevreden klanten zijn eerder geneigd terug te keren en herhaalaankopen te doen. Een verbeterde gebruikerservaring en hogere conversieratio dragen hieraan bij.

CRO draait om data. In dit proces worden gegevens verzameld en geanalyseerd, bijvoorbeeld over het gedrag van bezoekers. Deze inzichten kunnen ook nuttig zijn bij andere aspecten van jouw organisatie, zoals marketingstrategieën. Je kunt hierbij denken aan SEO en SEA. 

CRO benut bestaande bezoekers, dit kan het ROI (Return on Investment) van marketinginspanningen vergroten. Je marketingbudget kan dus meer opleveren doordat meer bezoekers daadwerkelijk converteren.

Is CRO-marketing voor jou interessant?

Een CRO-marketing bureau is relevant voor veel organisaties en bedrijven. Hierbij speelt de omvang of branche geen rol. Er zijn wel enkele voorwaarden om een optimaal resultaat te kunnen halen met CRO-marketing.

  • Genoeg zoekvolume: Als een website nog niet veel verkeer heeft, kan CRO minder effectief zijn. Het is namelijk gebaseerd op bestaand verkeer, niet zozeer op het werven van nieuw verkeer. Dit wil zeggen dat er genoeg data beschikbaar moet zijn om conclusies uit te kunnen trekken. 
  • Online aanwezigheid en activiteit: CRO is gericht op het optimaliseren van digitale platforms, zoals websites. Het is dus belangrijk om online aanwezig en actief te zijn. Voor bedrijven die volledig offline functioneren is CRO dus minder interessant.
  • Korte salesfunnel: CRO is vooral geschikt voor korte sales funnels. Voor lange sales funnels waarbij conversies meerdere interacties vereisen kan CRO nog steeds nuttig zijn, maar daarentegen ingewikkelder om te implementeren en meten.

CRO kan onder deze voorwaarden heel voordelig zijn voor jouw bedrijf of organisatie. Het is belangrijk om op basis van jouw doelstellingen, middelen en marktomstandigheden te bepalen wat CRO voor jou kan betekenen.

Hoe wij jou kunnen helpen met CRO

Een succesvolle website kan niet zonder CRO. Maar om jouw bedrijfsdoelstellingen te halen is er vaak meer nodig dan alleen CRO. Weet je bijvoorbeeld wie je doelgroep is? En wordt je website al goed gevonden in de zoekmachines?

Het CRO-proces hangt nauw samen met andere marketingstrategieën, zoals SEO en SEA. Wij bieden diensten die het volledige marketingproces van A tot Z verzorgen. Zo ondersteunen we je bij de strategiesessie, ontwikkeling, optimalisatie en onderhoud. 

Onze werkwijze

Wij volgen een vaste werkwijze om jouw website te optimaliseren. Zo helpen we je met prestaties die achterblijven en het onderscheiden van je concurrentie.

Stap 01
Gegevens verzamelen en analyseren
Wij beginnen ieder proces met het verzamelen en analyseren van gegevens over het gedrag van jouw webgebruikers. Hierbij maken we gebruik van analytische tools die ons helpen bij het identificeren van knelpunten en kansen voor optimalisatie.
Stap 01
Stap 02
Doelstelling vaststellen
Deze gegevens gebruiken we om bedrijfsdoelstellingen vast te stellen. Je kunt hierbij denken aan acties, zoals: aankopen, aanmeldingen, offerteaanvragen, nieuwsbriefinschrijvingen, enz.
Stap 02
Stap 03
Gebruikersgedrag begrijpen
Om de vruchten van CRO te kunnen plukken is het begrijpen van jouw gebruikers essentieel. Zo wil je weten waar ze vandaan komen, welke pagina’s ze bezoeken, waar ze afhaken en welke elementen van de site ze het meest aantrekken.
Stap 03
Stap 04
A/B testen
Met al deze gegevens voeren we split-tests uit. Hierbij maken we varianten van een pagina waarbij een specifiek onderdeel wordt aangepast, zoals een knop kleur. We meten welke versie beter presteert op basis van de conversiedoelen.
Stap 04
Stap 05
Optimaliseren
CRO is een continu proces. We blijven daarom tests uitvoeren en gebruiken de resultaten om verbeteringen op jouw website toe te passen.
Stap 05

CRO uitbesteden?

Wil je hulp bij het optimaliseren van jouw website? Of wil je meer informatie?

Neem contact op met onze experts.

Vallei Orgasme
Vallei Online
Website, Cursusomgeving, Marketing
Yelflow case website
Yelflow
Yelflow
Design & ontwikkeling
123ZING
123ZING
Huisstijl, Website, Marketing
Valid8 Consulting
Valid8
Huisstijl, Website
TruQu
TruQu
Huisstijl, Website, Marketing
C2-Techniek
C2 Techniek
Website
× Stel direct je vraag