4 voordelen van CRO
Door je conversieratio te optimaliseren, zullen meer website bezoekers overgaan tot aankoop. Je omzet stijgt dus zonder extra kosten voor het genereren van meer verkeer.
Tevreden klanten zijn eerder geneigd terug te keren en herhaalaankopen te doen. Een verbeterde gebruikerservaring en hogere conversieratio dragen hieraan bij.
CRO benut bestaande bezoekers, dit kan het ROI (Return on Investment) van marketinginspanningen vergroten. Je marketingbudget kan dus meer opleveren doordat meer bezoekers daadwerkelijk converteren.
Is CRO-marketing voor jou interessant?
Een CRO-marketing bureau is relevant voor veel organisaties en bedrijven. Hierbij speelt de omvang of branche geen rol. Er zijn wel enkele voorwaarden om een optimaal resultaat te kunnen halen met CRO-marketing.
- Genoeg zoekvolume: Als een website nog niet veel verkeer heeft, kan CRO minder effectief zijn. Het is namelijk gebaseerd op bestaand verkeer, niet zozeer op het werven van nieuw verkeer. Dit wil zeggen dat er genoeg data beschikbaar moet zijn om conclusies uit te kunnen trekken.Â
- Online aanwezigheid en activiteit:Â CRO is gericht op het optimaliseren van digitale platforms, zoals websites. Het is dus belangrijk om online aanwezig en actief te zijn. Voor bedrijven die volledig offline functioneren is CRO dus minder interessant.
- Korte salesfunnel:Â CRO is vooral geschikt voor korte sales funnels. Voor lange sales funnels waarbij conversies meerdere interacties vereisen kan CRO nog steeds nuttig zijn, maar daarentegen ingewikkelder om te implementeren en meten.
CRO kan onder deze voorwaarden heel voordelig zijn voor jouw bedrijf of organisatie. Het is belangrijk om op basis van jouw doelstellingen, middelen en marktomstandigheden te bepalen wat CRO voor jou kan betekenen.
Hoe wij jou kunnen helpen met CRO
Een succesvolle website kan niet zonder CRO. Maar om jouw bedrijfsdoelstellingen te halen is er vaak meer nodig dan alleen CRO. Weet je bijvoorbeeld wie je doelgroep is? En wordt je website al goed gevonden in de zoekmachines?
Het CRO-proces hangt nauw samen met andere marketingstrategieën, zoals SEO en SEA. Wij bieden diensten die het volledige marketingproces van A tot Z verzorgen. Zo ondersteunen we je bij de strategiesessie, ontwikkeling, optimalisatie en onderhoud.Â
Onze werkwijze
Wij volgen een vaste werkwijze om jouw website te optimaliseren. Zo helpen we je met prestaties die achterblijven en het onderscheiden van je concurrentie.
Gegevens verzamelen en analyseren
Doelstelling vaststellen
Gebruikersgedrag begrijpen
A/B testen
Optimaliseren
CRO uitbesteden?
Wil je hulp bij het optimaliseren van jouw website? Of wil je meer informatie?
Neem contact op met onze experts.