Vallei Orgasme

Een verdubbeling (200%!) in conversies na livegang!

Nadat we de nieuwe website van Vallei live hadden gezet verdubbelde (200%) de conversies diezelfde maand! Dat is natuurlijk een fantastisch resultaat! Dit resultaat hebben we te danken aan de enorm goede en hechte samenwerking met de opdrachtgever. In deze case lees je hoe we de samenwerking hebben omgezet in dit mooie resultaat.
vallei-online-banner-def-min (1)
Onze taak
In opdracht van

Het Probleem

Vallei heeft een cursus platform gericht op liefde en seksuele veiligheid. Deze cursussen worden gegeven vanuit een WordPress omgeving. Maar de WordPress omgeving was ook hun publieke website, hun webshop en mailsysteem (acymailing). Dit zorgde ervoor dat de website zo groot werd dat er dagelijks technische mankementen waren en dat de website behoorlijk traag was. Een ander bijkomend probleem was dat als er een van de vier onderdelen het een technische storing zou hebben (website, webshop, mailsysteem of cursus omgeving) dan zou alles onbereikbaar zijn.

Vallei liep dus vast op de techniek. Maar daarnaast was de website qua design helemaal verouderd. De branding en missie werden niet meer op de juiste manier gecommuniceerd. Dit probleem zouden we meteen meenemen in het design van de nieuwe website.

Play Video

De opdracht

Omdat wij het probleem goed begrepen en de oplossing helder hebben gecommuniceerd, vertrouwden zij ons de opdracht toe. De opdracht bestaat uit vijf delen. Het ontwikkelen van de publieke website, het bouwen van een webshop, het inrichten van een cursusomgeving, het koppelen van een goed mailsysteem en het uitvoeren van online marketing.

Publieke website

Het doel van de publieke website is om de missie terug te brengen in het design. Deze missie is het creëren van een seksueel veilige wereld. Wat de website moet uitstralen is “liefde”, “veiligheid”, “vertrouwen”, “eerlijkheid” en “warmte”.

Tijdens een strategiesessie met de mensen van Vallei bij ons op kantoor hebben we het hele verhaal in kaart gebracht en vertaald naar een plan voor een unieke en mooie website.

Play Video
Webshop
De webshop hebben we helemaal losgekoppeld van de website. Hierdoor is het technisch onderhoud minder complex en blijft de publieke website een stuk sneller. Het afrekenen van cursussen gaat nu via losse betaalpagina’s. Deze zijn weer aan de website gekoppeld. Naast het afrekenen van cursussen hebben we nagedacht over leuke kassakoopjes en handige one-click-upsells. Hierdoor hebben we de omzet van Vallei in de eerste maand al een flinke boost gegeven!
Cursus omgeving

De oude cursusomgeving was outdated en was ook qua design niet meer wat ze wilde uitstralen. Dit heeft effect op het gevoel van “vertrouwen” en “veiligheid”. Maar ook op het community niveau is het belangrijk dat de omgeving naadloos aansluit op de publieke website (en eigenlijk ook op de betaalpagina’s).

Wij hebben de cursusomgeving opnieuw vormgegeven door Huddle te gebruiken. Binnen deze software kunnen bezoekers direct de cursus content gebruiken. Huddle is direct gekoppeld aan het mailsysteem en het is mogelijk om nieuwe cursussen te kopen vanuit het platform.

Mailsysteem

Voordat wij startte met Vallei maakten zij gebruik van Acymailing. Dit is een mailing software die direct werkt vanuit WordPress. Wij hebben ervoor gekozen om MailerLite te gebruiken. Deze software staat los van de website zodat het de publieke website niet vertraagt. Daarnaast biedt MailerLite ook meer mogelijkheden om slimmere e mail funnels te bouwen, te A/B testen of mail designs te maken.

Online marketing

Bij ons (als PurpleBird) werken we alleen met de klant samen als we achter de missie staan. Dat is enorm belangrijk! Zeker voor de online marketing. Want wat de klant zijn missie is, wordt onze missie. Zo bouwen we een sterke band op met de klant, we gaan door en door snappen waar ze voor staan en we gaan helpen echt impact te maken.

Wij gaan voor Vallei de impact vergroten door het programma van Vallei bekend te maken onder vrouwen van middelbare leeftijd. Dit doen we op drie manieren.

Naamsbekendheid vergroten van Vallei: door nieuw verkeer naar de website te leiden. Dit doen we met branding campaigns via Facebook en Instagram en zoekmachine marketing met SEO en SEA. Hierdoor leren meer mensen Vallei kennen en heeft de organisatie in de toekomst meer kans op nieuwe leden. 
Downloaden van eBooks: voordat mensen kopen is het vaak handig om een weggever te gebruiken. Hierdoor maak je koude leads warm en kun je ze opvolgen met slimme mailcampagnes vanuit MailerLite.
Conversies genereren: de conversies verhogen door gebruik te maken van data en remarketing. 

Voor de marketeers onder ons zie je de drie stappen van een funnel. Namelijk “naamsbekendheid”, “interesse” en “conversies”. Elke van deze drie stappen hebben hun eigen doelen en KPI’s.

Het resultaat

Het resultaat mag er zijn! Een nieuwe publieke website met de geheel eigen identiteit, slimme betaalpagina’s, een nieuwe cursus omgeving en een efficiënt mailsysteem. Alles is met elkaar verbonden maar werkt niet vanuit één platform. Hierdoor werkt het geheel veel sneller, efficiënter en veiliger.