In opdracht van
- TruQu
Onze taak
- Huisstijl
- UI/UX Design
- WordPress development
- Marketing
- Onderhoud
Over TruQu
De opdracht
TruQu is in de fase om te groeien. Hiervoor wordt de website ingeschakeld om leads te genereren. Dit kunnen drie soorten leads zijn. Bezoekers kunnen een demo aanvragen, bezoekers kunnen een trail starten of een ebook downloaden. De oude website was hiervoor niet geschikt. Er moest een krachtige website komen die de bezoekers stuurt en aanzet tot actie. Daarbij is het belangrijk dat de website goed gevonden wordt in zoekmachines zoals Google waarbij er niet alleen gebruik wordt gemaakt van SEO (search engine optimalisatie) maar ook SEA (search engine advertisement).
Belangrijke onderdelen:
- Bezoekers aansturen tot actie;
- Vindbaarheid van TruQu vergroten;
- Nieuw ontwerp met meer ruimte voor het product;
- Herkenning tussen de publieke website en de software;
- Koppeling met ZOHO;
- Nederlandse & Engelse variant.
Het resultaat
Wij zijn het project begonnen met een kick-off om alle doelen en wensen te bespreken voor de nieuwe website van TruQu. Aan de hand van deze kick-off zijn we aan de slag gegaan met het ontwerpen van de website. Omdat de stijl van de oude website totaal niet meer in lijn stond met de visie van TruQu was deze fase van groot belang.
Het design
Het doel was om een duidelijke herkenning te creëren tussen de publieke website en de software van TruQu. Wij hebben deels gebruik kunnen maken met de kleuren die worden gebruikt in de software van TruQu.
TruQu heeft 3 kernmodules: Doelen & Acties, Feedback en Reflectie. Elk van deze kernmodules heeft zijn eigen kleur. Deze hebben we geïntegreerd in het ontwerp. In samenwerking met Demi Gooyer (TruQu Designer) zijn er unieke visuals ontworpen die aansluiten bij de kernmodules.
- Een zakelijke uitstraling waarbij duidelijk wordt dat TruQu de expert is;
- Meer focus op het product;
- Opvallende call-to-action kleur voor betere conversie;
- Direct duidelijk maken wat TruQu is;
- Social proof verwerken
Ontwikkeling
De website is ontwikkeld binnen het WordPress CMS in combinatie met Elementor. Hierdoor kan TruQu gemakkelijk zelf aanpassingen aanbrengen op de website.Â
- SEO optimalisatie;
- Vertaling: Engels / Nederlands;
- Koppeling met het ZOHO CRM;
- Dynamische content voor de succesverhalen en blogs;
- Mega menu;
- Responsive voor verschillende schermen.

Saira Perreijn
TruQu – CEO
Website
Unieke visuals
