Het probleem
Verlies van klanten door slechte navigatie
De website wat Gys toen de tijd had zag er visueel zeer goed uit. Alleen was er niet nagedacht over hoe bezoekers door de website heen navigeren. Blogs werden gepresenteerd als het belangrijkst en online reserveren was verstopt. Dit als gevolg dat potentiële klanten gingen bellen, mailen of hierdoor naar een ander restaurant gingen. Dit is natuurlijk enorm vervelend!

De opdracht
Een complete digitale transformatie
Het was duidelijk dat er opnieuw goed nadacht moest worden over de website. Dit keer vanaf het begin. We stelden onszelf de vraag van “Wat zijn de belangrijkste onderdelen?” en “Hoe navigeren bezoekers door de website?” Op basis van de antwoorden op deze vragen hebben wij wireframes gemaakt. Bij deze wireframes denk je alleen na over de functionaliteiten van de website en het design komt later. Doordat je eerst nadenkt over de functies en later aan het design creëer je een hele gebruiksvriendelijke en goed converterende website.
Formitable software
Om het voor bezoekers zo makkelijk mogelijk te maken om te reserveren hebben wij gebruikgemaakt van de Formitable plugin. Via deze plugin kunnen bezoekers direct reserveren zonder eerst te bellen of een contactformulier in te vullen. Deze software is zelfs geschikt voor de twee locaties die het restaurant van Gijs heeft.

Marketing
Doorlopende optimalisatie voor een betere klantbeleving en groei
De websiteoptimalisatie voor Gys Utrecht is een doorlopend proces. We blijven de website continu monitoren en verbeteren op basis van klantgedrag en feedback. Dit stelt ons in staat om snel in te spelen op veranderende behoeften en trends.
Verbetering gebruikerservaring
Na het herontwerpen van de website en de integratie van de Formitable plugin, blijven we de gebruikerservaring verbeteren. Dit betekent dat we regelmatig de navigatie, de snelheid van de website, en de conversiepunten optimaliseren om ervoor te zorgen dat bezoekers altijd een vlotte en aangename ervaring hebben.
We blijven dus altijd werken aan het verbeteren van de zichtbaarheid en conversie van de website, zodat Gys Utrecht niet alleen nieuwe klanten aantrekt, maar ook bestaande klanten blijft behouden.
Het resultaat
Groei, tevredenheid en nieuwe kansen
Door de focus te leggen op een gebruiksvriendelijke website en het belangrijkste aspect: online reserveren, prominent te maken, zijn telefoontjes en contactformulieren volledig verdwenen. Dit heeft niet alleen de efficiëntie verhoogd, maar ook het aantal nieuwe klanten vergroot. Bezoekers kunnen nu eenvoudig online reserveren, wat resulteert in een voller restaurant en een soepeler verloop van de dagelijkse werkzaamheden.
Het personeel bespaart dagelijks uren aan tijd die voorheen werd besteed aan telefonische reserveringen en e-mailverzoeken. Bovendien heeft de nieuwe, gebruiksvriendelijke website de branding van het restaurant versterkt, wat de algehele merkbeleving positief heeft beïnvloed.
Bekijk de live website hier: www.gysutrecht.nl